Шкільні проекти:
1.
Автор навчального проекту
| |
Прізвище, ім’я, по-батькові
| |
Опис проекту
| |
Назва проекту
|
Гальмометрія
|
Основні питання
Ключове питання
Тематичні питання
|
Чи може фізика допомогти не втомлюватися?
Як створити простий прилад для вимірювання швидкості реакції людини, використовуючи знання руху тіл у гравітаційному полі Землі?
Як зафіксувати зміну працездатності людини протягом доби, тижня, пори року?
Що таке біоритми людини?
|
Стислий опис
|
Проект під жартівливою назвою «Гальмометрія» має на меті реалізацію міжпредметних зв’язків фізики, біології, психології для учнів 9 класів. Учні, спираючись на знання руху тіл у гравітаційному полі Землі, самостійно створюють обладнання для вимірювання часу реакції людини (гальмометр). З його допомогою працюють у групах і експериментально проводять збір даних, заносять їх у електронний журнал; графічно інтерпритують; встановлюють залежності швидкості реакції людини від часу доби, дня тижня; визначають індивідуальні критичні інтервали втоми (точки з мінімальною швидкістю реакції); порівнюють і обговорюють результати. Пропонуємо приєднатися до нашого проекту всіх бажаючих. І не тільки краще пізнати самого себе, але разом визначити чи залежить швидкість реакції людини від віку, статі, території проживання.
|
Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект
|
Фізика, біологія, основи здоров’я, інформатика
|
Класи, для яких пропонується проект
|
10 клас (може бути скоригований для будь-якої вікової категорії)
|
Навчальні цілі та очікувані результати
|
Закріпити формули, які описують рух тіла в гравітаційному полі Землі. Навчитися виготовляти гальмомтр. Дослідити від чого залежить швидкість реакції людини. Висловити ставлення як у щоденній життєдіяльності можна використати знання з фізики?
Учасники проекту будуть знати формули, які описують рух тіл в гравітаційному полі Землі, кинутого вертикально. Будуть вміти обчислювати час руху тіла, кинутого вертикально, знаючи його переміщення в гравітаційному полі Землі. Виготовлять прилад для визначення часу реакції людини. Та з його допомогою проведуть дослідження від яких факторів залежить швидкість реакції людини та від яких факторів вона залежить, з якими характеристиками життєдіяльності пов’язана.
|
Діяльність учнів
|
І. Презентація проекту «Гальмометрія» вчителем для всіх бажаючих учнів, батьків, зацікавлених представників громадськості.
ІІ. Первинне тестування потенційних учасників проекту та поділ їх на групи за бажанням по 4-5 дітей. У групах учні розподіляють обов’язки, реалізуючи таким чином внутрішнє самоврядування. Визначають індивідуальний план роботи групи.
ІІІ. З допомогою програми Excel і формули
![]()
IV. Проводятьоцінку швидкості реакції людини. Для цього щогодини, протягом одного робочого дня учні попарно фіксують покази гальмометра і заносять дані в електронний журнал
V. За даними вимірювань за допомогою Excel група здійснює графічну інтерпритацію у вигляді графіка або діаграми. Аналізує, порівнює індивідуальні графіки (діаграми). Учні встановлюють найнищі точки графічного зображення і виділяють критичні інтервали втоми.
VI. Обговорюють результати в групі.
VІІ. Створюють учнівську мультемедійну презентацію свого проекту.
VІІІ. Підсумкова конференція, на якій учні презентують результати своєї роботи перед всіма учасниками проекту, батьками, представниками громадськості. Завершення базової частини проекту «Гальмометрія»
ІХ. Бажаючі, найбільш успішні групи або їх окремі члени продовжують роботу у другій (варіативній) частині проекту разом з координатором (вчителем). Аналізують і інтерпретують дані, які надійдуть через електронну пошту зі всіх куточків України.
Х. Результати другої частини проекту висвітлюються на веб-сайтах «Гальмометрія»
|
Приблизний час виконання
|
Для базової частини 14 днів
|
Вхідні знання та навички
|
Знання про явище гравітації Землі, вільне падіння, розуміння формул, які описують рух у гравітаційному полі,. Уміння розв’язувати задачі на обчислення часу вільного падіння. Уміння аналізувати фізіологічний стан людини. Уміння працювати з графічними та текстовими редакторами на комп’ютері, створювати мультимедійну презентацію.
|
Друковані матеріали
|
Левшенюк Я.Ф., Трофімчук А.Б. Зошит для лабораторних робіт і робіт фізпрактикуму. 10 клас
|
Ресурси Інтернету
| |
Ключові слова
|
Вільне падіння, рух у гравітаційному полі Землі; реакція організму, втома, індивідуальні біоритми
|
2.
Автор навчального проекту
| |
Прізвище, ім’я, по-батькові
| |
Опис проекту
| |
Назва проекту
|
Звук у нашому житті
|
Основні питання
Ключове питання
Тематичні питання
|
Ввімкнений пилосмок сусіда втягує всі наші думки. Чи не так?
Як виникає звук? Як виміряти характеристики звуку?
Вплив музики і шуму на живі організми.
|
Стислий опис
|
Проект «Звук у нашому житті» має на меті формування метапридметних вмінь учнів, інтеграцію знань з різних навчальних предметів: фізики, біології, основ здоров’я, музики. Учні використовуючи навчальний матеріал проводять узагальнення природи звуку, фізіології сприйняття звуку людиною чи тваринами. Вчаться вимірювати рівень інтенсивності звуку з допомогою шумомірів. Проводять аналіз шумового забруднення навколишнього середовища. Досліджують як музика впливає на людину ( її фізіологічні показники і емоційний стан)
|
Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект
|
Фізика, біологія, основи здоров’я, музика, екологія
|
Класи, для яких пропонується проект
|
8-9 клас (може бути скоригований для будь-якої вікової категорії)
|
Навчальні цілі та очікувані результати
|
Поглибити знання учнів про природу звуку, як вид механічної хвилі, його характеристики (висота тону, гучність та інші), про механізми випромінювання і сприйняття звуку людиною та іншими живими істотами. Навчитись вимірювати рівень шуму у приміщеннях, аналізувати та інтерпретувати результати вимірювань щодо санітарних норм і шумового забруднення навколишнього середовища. Дослідити відмінності у природі музики і шуму. Та з’ясувати як звуки різної інтенсивності впливають на людину.
Учні навчаться вимірювати рівень шуму в приміщеннях та аналізувати його стосовно санітарних норм. Будуть з увагою ставитись до свого здоров’я. Усвідомлять шкідливість використання навушників та гучного прослуховування музики. Сформують ціннісне ставлення до творів класичної музики.
|
Приблизний час виконання
|
30 календарних днів
|
Вхідні знання та навички
|
Звук. Джерела та приймачі звуку. Характеристики звуку.
|
Друковані матеріали
|
Божинова Ф.Я., Ненашев І. Ю., Кірюхіна М.М. Фізика 8
|
Ресурси Інтернету
|
ecounit.com.ua www.frico.kiev.ua
muzofon.com
|
Ключові слова
|
Звук, характеристики звуку. Джерела і приймачі звуку
|
Діяльність учнів
|
І. Презентація проекту вчителем для всіх бажаючих учнів, батьків, зацікавлених представників громадськості.
ІІ. Первинне тестування потенційних учасників проекту та поділ їх на групи за бажанням по 4-5 дітей. У групах учні розподіляють обов’язки, реалізуючи таким чином внутрішнє самоврядування. Визначають індивідуальний план роботи групи.
ІІІ. Робота з підручниками, додатковою літературою, ресурсами Інтернет по обраній підтемі проекту.
IV. Створення плаката, буклета, презентації, яка розкриває ключові висновки до яких прийшли діти при опрацьованні літератури(згідно підтеми).
V. Знайомство з приладом для вимірювання інтенсивності звуку – шумоміром: будова, принцип дії (під керівництвом вчителя)
VI. Вимірювання шумоміром (робота в групах по різним об’єктах – в школі на перерві , під час уроків, в різних кабінетах, вдома протягом доби, у дворі школи, тощо)
VІІ. Результати вимірювань облікуються в журналі експериментатора.
VІІІ. Круглий стіл «Можна тихіше ..» -- обговорення результатів вимірювань інтенсивності звуку різних груп.
ІХ. Узагальнення результатів проектної діяльності у групах (згідно підтеми)
Х. Виступ представників групи на учнівській конференції «Звук у нашому житт»і
|